Grad Popovača, u suradnji s Komunalnim servisima Popovača i partnerom na projektu, tvrtkom Waste&Points iz Zagreba, službeno je predstavio RAVA loyalty program. Prvi je to program u Hrvatskoj koji građane nagrađuje za odgovorno razvrstavanje otpada.
Kroz sustav prikupljanja bodova za dovoženje pravilno razvrstanog otpada na reciklažno dvorište, građani Popovače – bilo da su stalni stanovnici ili vlasnici vikendica – mogu ostvariti različite pogodnosti i nagrade. Cilj programa je potaknuti aktivnije sudjelovanje građana u sustavu gospodarenja otpadom i unaprijediti svijest o važnosti održivog postupanja s otpadom.

„Briga o okolišu jedan je od temeljnih prioriteta gradske uprave, i zato smatram važnim nagrađivanje odgovornog ponašanja građana. Realizacija ovog projekta je nastavak naše sustavne brige o okolišu. Riječ je o programu koji povezuje brigu o okolišu s konkretnim benefitima za građane, i kao takav predstavlja iskorak u načinu na koji gradovi mogu poticati održivo ponašanje u lokalnoj zajednici. Vjerujemo da se promjene ne događaju deklarativno, već kroz konkretne poteze. Svaki naš građanin moći će sudjelovati u programu – dovoljno je da na reciklažno dvorište donese pravilno razvrstani otpad i automatski ostvaruje pravo na nagradne bodove“, istaknuo je gradonačelnik Josip Mišković te izrazio ponos činjenicom da je Popovača, nakon Općine Konavle gdje je proveden pilot projekt, prva u Hrvatskoj koji uvodi ovaj model.
Nabavka ovog programa zapravo je nastavak reogranizacije Komunalnih servisa Popovača. „U protekle tri godine značajno smo uveli reda u sve djelatnosti kojima se bavimo, a posebice u gospodarenju otpadom. Između ostalog, povećali smo broj korisnika i samim time ostvarili dodatni prihod koji smo investirali u opremu i alate. Za čišću Popovaču, za ljepši grad, uz pomoć Grada doveli smo i jednu inovativnu stvar. RAVA nije samo tehničko rješenje – to je alat kojim želimo mijenjati svijest, poticati navike i učiniti naš grad još čišćim, zelenijim i zdravijim mjestom za život. Vjerujemo da će ovaj program postati primjer dobre prakse i drugima, a Popovača će i dalje ulagati u projekte koji povezuju tehnologiju, održivost i interes građana“, naglasio je u okviru predstavljanja programa direktor KSP-a Ivor Stanivuković zaključivši kako će popovačko komunalno poduzeće nastaviti pratiti rezultate te u svojim planovima svakako ima i dodatna ulaganja u digitalizaciju komunalnih usluga.

Nikola Jurčić, direktor tvrtke Waste&Points pojasnio je kako se u potpunosti radi o hrvatskom proizvodu koji se koristi vrlo jednostavno. „Potrebno je preuzeti mobilnu aplikaciju. Potom korisnik donosi otpad u reciklažno dvorište, stavlja ga na vagu, izabere kojoj vrsti pripada, te ostvaruje bodove koje kasnije zamjenjuje za nagrade“, rekao je Jurčić.

Projekt je sufinanciran od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost kroz Javni poziv za neposredno sufinanciranje poticanja mjera odvojenog sakupljanja komunalnog otpada.