Konferencija u sklopu projekta «Destinacijska atrakcija PP Lonjsko polje»

Kroz EU projekt POU Kutina pod motom «Zasladi, obradi i vještine zaradi» zaposlit će se 6 predavača i 48 osoba kao turističkih voditelja i slastičara.

Konferencija u sklopu projekta punog naziva «Destinacijska atrakcija Park prirode Lonjsko polje – inovativni programi dodatne turističko ugostiteljske sposobnosti» održana je jučer u Arcus klubu Pučkog otvorenog učilišta Kutina gdje je projekt detaljno predstavljen.

POU Kutina potpisalo je 10.4.2018. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje kao Posredničkim tijelom. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.282.887,50 kn. POU na projektu surađuje s 4 partnera: Udrugom nastavnika u djelatnosti ugostiteljskog obrazovanja (UNUO), Hrvatskim zavodom za zapošljavanje – Područnim uredom Kutina, Hotelom Kutina d.o.o. i Pentagonom, obrtom za trgovinu, ugostiteljstvo i usluge.

Kako je na konferenciji rekla voditeljica projekta Jelena Crnac, ciljevi projekta su poboljšanje stručnih i pedagoških vještina i znanja stručnjaka iz turističko -ugostiteljskog sektora, odnosno 6 predavača Učilišta i 6 mentora tvrtke i obrta, te stjecanje općih kompetencija i vještina 48 pripadnika ciljanih skupina, u sklopu dodatne ponude Parka prirode Lonjsko polje.  Ciljana skupina su pripadnici ranjivih skupina odnosno mlađi od 25 godina i stariji od 54 godine, te osobe s invaliditetom. Bitno je reći da se od onih koji su zaintereisrani za ovaj projekt ne traži posebna razina obrazovanja, te je dovoljan jedan dan boravka na Zavodu za zapošljavanje kao nezaposlena osoba.

Provedba programa za turističko-ugostiteljskog voditelja uključuje obilazak prirodnih ljepota, promatranje ptica, cikloturizam, obilazak vinskih cesta, tradicijsku ugostiteljsku ponudu, komunikaciju i animiranje domaćih i inozemnih turista, rad s turistima s posebnim potrebama, dok osposobljavanje za Turističko-ugostiteljskog slastičara uključuje planiranje organizacije rada, pripremu desertnih jela pred gostom, eko i tradicionalnih slastica, što podrazumijeva i organiziranu praktičnu nastavu na radnom mjestu kod dva poslodavca.

»Ovakvim modelom povezivanja nastoji se podići dosadašnja niska razina praktičnih znanja, vještina i općih kompetencija osoba za rad u turizmu i ugostiteljstvu, unaprijeđujući staree i donoseći nove metode u integraciji ciljanih skupina u sustav cjeloživotnog obrazovanja te značajnije sudjelovanje na tržištu rada na području Sisačko moslavačke županije», obrazložila je Jelena Crnac. Kako je istaknuto u prezentaciji dosad je u provedbu projekta utrošeno 250.000 kn na plaće stručne radne skupine, izradu programa i ostalih materijala bitnih za provedbu projekta.

Dio tima na ovom projektu su i stručne suradnice Marija Brcko i Marijeta DiGallo. Kako nam je rekla Marijeta Di Gallo kao stručne suradnice zadovoljne su radom na projektu, a radile su, uz ostalo, na izradi plakata, banera i letaka, te će raditi na motiviranju ciljanih skupina u sklopu navedenih osposobljavanja.

Ravnateljica POU Kutina Jasminka Molnar, rekla nam je kako je ideja za ovaj projekt nastala suradnjom s Vedranom Habelom kolegom iz POU Zagreb. Tu je nastala ideja i inicijativa, a kutinska RA MRAV taj je projekt kvalitetno uobličila, te je on ostvario najveći broj bodova u ocjenjivanju, a to je 97 što je na zavidnoj razini.

Na konferenciji u sklopu predstavljanja ovog projekta prisutnima su se obratili gradonačelnik Kutine Zlatko Babić, te Sonja Repić predstojnica Područnog ureda HZZ-a Kutina kao partnera ovog projekta.  Kako su oboje naglasili benefiti ovoga projekta su višestruki, od razvoja turizma i potencijala ovoga kraja, do jačanja kompetencija koje mogu biti korisne pri zapošljavanju, te pružanje prilike mladim ljudima da se dokažu svojom kreativnošću. Babić je izrazio zadovoljstvo suradnjom RA MRAV i gradskih ustanova, što je rezultiralo ovim projektom.

Uz ostale, konferenciji su nazočili predstavnici kutinske RA MRAV Tomislav Kojundžić i Vlado Vujica, direktor županijske RA SIMORA Mario Čelan, te pročelnici kutinske Gradske uprave.