Valentina Vidović iz Zbjegovače – nagrada za najbolju poduzetničku priču

Valentina Vidović iz Zbjegovače dobitnica je nagrade za najbolju poduzetničku priču, čime je u okviru konferencije održane u Osijeku završen projekt Ženska perspektiva na koji se prijavilo 65 poduzetnica iz sedam slavonskih županija. Projekt je u travnju 2018. godine pokrenula Udruga Perspektiva, a financirala ga je The Coca-Cola Foundation s 250.000 dolara. Odabrane poduzetnice dolaze iz sedam županija a bave se poljoprivrednom proizvodnjom, različitim oblicima agroturizma, izradom rukotvorina te tradicionalnih suvenira i proizvoda korištenih u domaćinstvu, nastojeći tako očuvati hrvatsku gastronomsku tradiciju i kulturnu baštinu.

Regionalni projekt „Ženska perspektiva“ nastao je kako bi se poduzetnicama iz manje razvijenih područja Hrvatske pomoglo da s boljim znanjem, pripremom i učenjem kroz druge uspješne primjere pojačaju njihove poduzetničke aktivnosti.
 Dobitnica nagrade Valentina Vidović mlada je nositeljica OPG-a Vidović iz Zbjegovače od 2008. godine. Sve poslove na OPG-u odrađuje cijela obitelj, Valentina i njezin suprug, njihove dvije kćeri i sin. „Shvatili smo da ne želimo proizvoditi samo sirovinu već od OPG-a i poljoprivredne proizvodnje želimo prerasti u poduzetnike prerađivače te od svoje sirovine izraditi krajnji proizvod za šire tržište“, pojašnjava Valentina. „Bavimo se ratarstvom, uzgojem mesne pasmine koza, sadimo buče golice i proizvodimo bučino ulje. Od 2016. godine bavimo se i ekološkim uzgojem ljekovitog bilja, paprene metvice i kamilice, a ove smo godine posadili i prve tri tisuće sadnica kiwana i batata“, istaknula je Valentina koja se uključila u projekt Ženska perspektiva, pokrenut 2018. godine kao odgovor na sve izraženiju potrebu osnaživanja ženskog poduzetništva u slabije razvijenim dijelovima Hrvatske. Projekt je polučio veliki interes i iznimne rezultate. “Kroz projekt Ženska perspektiva vidjela sam priliku za ostvarenje našeg cilja i nisam pogriješila jer sam upoznala nove ljude koji nam pomažu u našem poslovanju. Također sam upoznala 60 vrijednih i divnih žena iz Slavonije i sa Banije s kojima sam se povezala. S nekima sam ostvarila i poslovnu suradnju, a s nekima postala i dobra prijateljica“, istaknula je Valentina.
„Trenutno radimo i razvijamo cijelu paletu novih proizvoda od paprene metvice. Na projektnim aktivnostima poduzetnice su uvijek imale priliku prezentirati svoje proizvode, tako sam promovirala naš brend ValVida“, ističe Valentina. „Na poslovnim edukacijama sam naučila kako napraviti ostvariv i dobar poslovni plan za naš OPG i jako se veselimo proljeću i početku njegove realizacije, a do tada nas očekuje puno posla na njivama. Zadovoljna sam s projektom jer mi je donio i više od očekivanog, od dobrog iskustva, odličnih edukacija koje već primjenjujemo u svom poslovanju do toga da se promijenio moj stav o tome da ja zaista i mogu postići svoj cilj uz pomoć ljudi iz projekta. Na edukacijama sam naučila sve o poduzetništvu, brendiranju i javnom nastupu, prezentiranju i sebe i vlastitih proizvoda. Jako sam zadovoljna sudjelovanjem u projektu jer nastavljamo suradnju s našim mentorima i cilj nam je naš poslovni plan koji uključuje preradu ljekovitog bilja u sirupe provesti u djelo“, zaključuje Valentina.

Na kraju konferencije održana je i specijalna modna revija na kojoj su poduzetnice ponosno promovirale svoje proizvode dokazujući da se upornošću, željom i talentom može ostvariti lijepa poduzetnička priča. Osim što su stekle nova znanja i iskustva, poduzetnice su stekle i važna prijateljstva koja će im omogućiti još snažniju potporu u daljnjem razvijanju i osvajanju novih tržišta. (izvor: perspektiva.hr)