Normaliziran željeznički promet kod Ludine

16. srpnja oko 17 sati, u mjestu Vidrenjak, između kolodvora Ludina i Novoselec na željezničkoj pruzi Dugo Selo – Novska, došlo je do iskliznuća posljednja tri vagona teretnog vlaka koji je prevozio ugljen, a prometovao je na relaciji Koprivnica – Slavonski Šamac. Zbog tog nesretnog događaja navedena pruga i županijska cesta 3158 (Okoli – Velika Ludina) bile su zatvorene za sav željeznički i cestovni promet. Ozlijeđenih osoba nije bilo, a uslijedio je višesatni očevid.

Cestovni promet istu je večer normaliziran, budući da je sa željezničke pruge uklonjen teretni vlak, a vagoni koji su iskočili iz tračnica uklonjeni su naknadno nakon očevida. Po završetku tih radova uslijedio je detaljan pregled pruge, a potom i sanacija nastalih oštećenja te je normalizacija željezničkog prometa uslijedila tek 22. srpnja od 17:15 sati.

Zatvaranje željezničkog prometa na ovoj relaciji izazivalo je velike probleme u odvijanju putničkog i teretnog prometa. Putnici su, prema privremenom rasporedu prevažani autobusima, a što je uzrokovalo i česta kašnjenja, dok se teretni prijevoz odvijao na relaciji Novska – Hrvatska Dubica – Sisak – Zagreb.

Kako su izvijestili iz HŽ Infrastrukture, na radove sanacije kolnika utjecale su i iznimno visoke temperature te nevrijeme stoga su se oni odvijali kroz 5 dana.

Očevid je provodila Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, a koja je na svojim stranicama navela sljedeće: „Nakon što se prikupe svi relevantni podaci u svezi nesreće i izradi analiza svih prikupljenih podataka, utvrditi će se da li je bilo propusta u svezi sigurnosti željezničkog sustava, te će se  odlučiti o pokretanju/nepokretanju sigurnosne istrage predmetne željezničke nesreće“.

Prema izjavi istražitelja željezničkih nesreća Tomislava Antuna Bibera, koji je ubrzo nakon nesreće došao na mjesto događaja, iskliznuće vagona nije se dogodilo zbog lošeg stanja pruge, odnosno propusta u sigurnosti željezničkog sustava, već zbog visokih temperatura.